АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
тренінг-курс «Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем»
(training course «Enterprise management using information and analytical systems»)
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
1. Мета опанування навчальної дисципліни
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні компетентностей (знань, умінь та навичок) стосовно сучасних інформаційно-аналітичних засобів (систем), за допомогою яких здійснюється підтримка підготовки та прийняття рішень з управління підприємством на загальносистемному рівні, а також в межах окремих функціональних підсистем (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення, виробництво, інвестиції, фінанси тощо). Вивчення курсу передбачає використання спеціального програмного забезпечення.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни ─ дисциплінаТК “Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем” органічно інтегрована з такими навчальними дисциплінами, як “Мікроекономіка”, “Макроекономіка”, “Економіка підприємства”, “Статистика”, "Фінанси”, “Бухгалтерський облік”, "Прикладна інформатика", “Прикладне моделювання”.
Результати навчання, методи навчаннятазасоби діагностики
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з дисципліни ТК “Управління підприємством з використанням інформаційно-аналітичних систем” відповідно до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
1. | Знання: |
1.1 | інформаційно-аналітичного механізму (моделі) інтеграції комплексу рішень з управління підприємством, які охоплюють загальносистемний рівень (підприємство у цілому) та основні функціональні підсистеми (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо) | міні-лекція, обговорення | Опитування, оцінювання результатів виконання аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота |
1.2 | структури інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємством у розрізі окремо взятих функціональних підсистем (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо) | міні-лекція, обговорення |
1.3 | сучасних інформаційно-аналітичних технологій (методологій) моделювання невизначених (неточних і неповних) даних та породжуваного невизначеністю економічного середовища ризику | міні-лекція, обговорення, кейс-стаді |
1.4 | особливостей, потенціалу та обмежень сценарної інформаційно-аналітичної технології (методології) моделювання діяльності підприємства в умовах підвищеної взаємозалежності підприємств-операторів галузі | міні-лекція, дискусії, кейс-стаді |
1.5 | інформаційно-аналітичного потенціалу та обмежень управлінської та фінансової звітності підприємства, а також публічних інформаційно-аналітичних систем | міні-лекція, обговорення, кейс-стаді |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | формувати доцільну модель інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності з управління підприємством й виробляти на її основі рішення загальносистемного рівня, які стосуються підприємства, набору бізнес-напрямів його діяльності, у цілому | аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг | Оцінювання результатів виконання аналітико-розрахункових і комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота |
2.2 | опрацьовувати сформовану в межах обраної моделі інформаційно-аналітичного забезпечення сукупність даних й виробляти на основі цього рішення, які стосуються окремих функціональних підсистем підприємства (маркетинг, матеріально-технічне забезпечення виробництво, інвестиції, фінанси тощо) | аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг |
2.3 | структурувати інформаційне забезпечення діяльності з управління підприємством за ступенем визначеності (детермінованості) його складових, моделювати й здійснювати ризик-аналіз ключових економічних показників з високим ступенем недетермінованості за допомогою сучасних аналітичних технологій | аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг |
2.4 | формувати й використовувати доцільну модель моніторингу поведінки підприємств-конкурентів, за допомогою результатів її використання здійснювати сценарне тестування й визначати найкращий спосіб дій (стратегію) підприємства у розрізі окремих бізнес-напрямів його діяльності | аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг |
2.5 | визначати й використовувати доцільну модель систематичної діагностики стану підприємства на основі даних його управлінської і фінансової звітності, за допомогою результатів її використання виявляти сильні і слабкі сторони підприємства, а також формувати його виробничі, фінансові та інвестиційні рішення | аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг |
3. | Комунікація |
3.1 | здатність працювати в колективі (команді) та взаємодіяти з окремими людьми в ході вироблення економіко-управлінських рішень | робота в міні-групах | Оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота |
3.2 | здатність підтримувати фахове (професійне) спілкування (публічні виступи, переговори, проведення нарад, електронні комунікації тощо) | робота в міні-групах, мозковий штурм |
4. | Відповідальність і автономія |
4.1 | здатність до усвідомлення особистої відповідальності за вироблення управлінських рішень, які стосуються ключових функціональних підсистем підприємства та визначають економічні результати його діяльності | робота в міні-групах, мозковий штурм | Оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів, контрольні (модульні) роботи, підсумкова контрольна робота |
4.2 | здатність нести відповідальність за вироблення управлінських рішень, які стосуються ключових функціональних підсистем підприємства та визначають економічні результати його діяльності | робота в міні-групах, мозковий штурм |
Зміст навчальної дисципліни за темами
Змістовий модуль 1
Тема 1. Структура господарських процесів підприємства та їх інформаційно-аналітична підтримка
Тема 2. Інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингово-збутової діяльності підприємства
Тема 3. Інформаційно-аналітична підтримка управління забезпеченням підприємства сировиною, матеріалами та енергетичними ресурсами
Тема 4. Інформаційно-аналітичне забезпечення та моделювання виробничої програми підприємства
Тема 5. Інформаційно-аналітичні засоби підтримки прийняття виробничих та маркетингово-збутових рішень в умовах невизначеності середовища
Змістовий модуль 2
Тема 6. Інформаційно-аналітична підтримка управління структурою та відтворенням техніко-технологічної бази підприємства
Тема 7. Інформаційне забезпечення та аналітичний інструментарій інвестиційних рішень на підприємстві
Тема 8. Інформаційно-аналітичний апарат для управління фінансовими операціями та фінансовими інвестиціями підприємства
Тема 9. Інформаційно-аналітичний потенціал управлінської і фінансової звітності підприємства та публічні інформаційно-аналітичні системи
Тема 10. Інформаційне забезпечення та засоби діагностики фінансового стану підприємства
Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Коцюба О.С., д.е.н., доц., професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: kotsyuba.oleksiy@kneu.edu.ua
Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Корпоративні інформаційні системи: навч. посіб. / В.С. Григорків та ін. Чернівці: ЧНУ ім. Ю. Федьковича, 2021. 151 с.
2. Лозовик Ю.М., Гальперіна Л.П. Бізнес-симуляція “Титани бізнесу”: практикум. Київ, 2015. 185 c.
3. Лозовик Ю.М., Гальперіна Л.П. Розрахунково-аналітичний комплекс бізнес-симуляції “Титани бізнесу”. Київ, 2017. 206 с.
4. Нестеренко О.В. Інформаційні системи управління підприємствами: навч. посіб. Київ: УкрНЦ РІТ, 2019. 134 с.
5. Карімов Г.І. Моделювання та прогнозування в управлінні: комп’ютерний практикум в MS Excel: навч. посіб. Кам’янське: ДДТУ, 2023. 145 с.
Робоча програма навчальної дисципліни
Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 25.02.24