Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Україна забезпечує захист прав інтелектуальної власності УЄФА09 Квітня 2012р.

Представники Державної служби інтелектуальної власності України узяли участь у круглому столі "Захист інтелектуальної власності торговельних марок напередодні Євро-2012. Досвід України та Польщі", який відбувся вчора в прес-центрі інформаційного агентства "ЛігаБізнесІнформ".

Начальник відділу правового забезпечення та захисту прав Державної служби Інна Шатова зазначила, що відповідно до наданих гарантій Україна має забезпечити ефективний захист прав інтелектуальної власності УЄФА та його комерційних партнерів. Так під час організації та проведення чемпіонату забороняється пряме та непряме використання в будь-який спосіб об’єктів права інтелектуальної власності УЄФА без дозволу цієї організації. Ніхто, крім УЄФА та його комерційних партнерів, не може використовувати знаки УЄФА для просування товарів. Будь-яка юридична або фізична особа, що використовує знаки УЄФА (або їх адоптовані варіанти, інші позначення, пов’язані з цією подією) задля просування чи збуту своїх товарів без попереднього письмового дозволу УЄФА, буде вважатися такою, що порушує права інтелектуальної власності УЄФА.

Інна Шатова нагадала, що маркетингова програма УЄФА для ЄВРО-2012 включає такі рівні участі комерційних партнерів:

- "Офіційні партнери" чи "Офіційні спонсори": найвищий рівень участі, що надаватиме комерційним партнерам комплексні права асоціювати їхні товари та торговельні марки чи інші комерційні позначення з УЄФА ЄВРО-2012 по всьому світу.

Комерційні партнери призначаються УЄФА на основі окремої угоди, і тільки цим компаніям дозволяється використовувати знаки УЄФА, рекламувати себе, пов’язуючи свої товари чи послуги з УЄФА та ЄВРО-2012. Наразі УЄФА призначило десять комерційних партнерів;

- "Національні партнери з підтримки": це рівень участі компаній, які базуються в приймаючій країні, він передбачає права асоціювання в межах приймаючої країни (на сьогодні таких компаній чотири);

- "Ліцензіати": особи, що вироблятимуть товари з використанням позначень УЄФА (логотипи, емблеми, девізи, талісмани тощо).

Інна Шатова також повідомила про інформаційний ресурс – «Автоматизовану базу даних інтелектуальної власності УЄФА та його комерційних партнерів», – який використовується для проведення експертизи заявок на знаки, а також доступний для будь-яких зацікавлених у даних бази осіб – як правоохоронних органів, так і підприємців та ЗМІ.

З відомостями цієї бази можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної служби. З-поміж них, зокрема, дані про офіційні позначення ЄВРО-2012: офіційний логотип турніру, офіційний талісман чемпіонату та його офіційний приз. База складається з розділів, які включають у себе відомості про національні та міжнародні реєстрації знаків та інших об’єктів інтелектуальної власності УЄФА та його комерційних партнерів.

Учасники заходу обмінялися досвідом з питань правового захисту інтелектуальної власності та торговельних марок, а також обговорили питання боротьби з фальсифікатом і незаконної трансляції матчів напередодні Чемпіонату Європи з футболу Євро-2012.

Були обговорені й проблеми, пов’язані з продажем прав на медіа-контент та ліцензій на трансляції й громадські перегляди матчів ЄВРО-2012, продажу прав на торговельні марки із символікою УЄФА та ЄВРО-2012, регулювання трансляції матчів у мережі Інтернет та публічних місцях. З’ясовувалися межі інтелектуальної власності та спортивного права, окреслювалися складності, спричинені паразитичним маркетингом, тощо.

У круглому столі взяли участь більш як 40 осіб, зокрема представники Державної служби, Державного підприємства "Український інститут промислової власності", патентно-юридичних агентств, Асоціації адвокатів України, телеканалів та інших ЗМІ, топ-менеджери компаній і керівники юридичних відділів, партнери й радники юридичних фірм.

 

За матеріалами : sips.gov.ua